Looking For Anything Specific?

Header Ads

"Η κομψότητα του σκαντζόχοιρου" Μιριέλ Μπαρμπερί

"Η κομψότητα του σκαντζόχοιρου" Μιριέλ Μπαρμπερί

"Τ' όνομα μου είναι Ρενέ. Είμαι 54 ετών. Τα τελευταία 27 χρόνια είμαι η θυρωρός του κτιρίου στην οδό Γκρενέλ 7,
 ενός όμορφου μεγάρου... Είμαι χήρα, μικρόσωμη, άσχημη,στρουμπουλή.
Δε σπούδασα, ήμουν πάντοτε φτωχή, διακριτική και ασήμαντη".

"Το όνομα μου είναι Παλόμα. Είμαι 12 χρονών και μένω στην οδό Γκρενέλ 7, σε ένα αρχοντικό διαμέρισμα... 
στο τέλος της σχολικής χρονιά, την ημέρα των γενεθλίων μου, στις 16 Ιουνίου θα αυτοκτονήσω".


Έτσι μας συστήνεται η Ρενέ από τις πρώτες σελίδες του βιβλίου χωρίς να κάνει την παραμικρή προσπάθεια να ωραιοποιήσει την κατάσταση της, ενημερώνοντας μας επίσης πως ήταν πάντοτε μόνη. Σχεδόν μόνη. Ο γάτος της και η Εμμανουέλα (καθαρίστρια πλούσιων σπιτιών) είναι τα μοναδικά πλάσματα που έχει για συντροφιά της. 

Θυμάται πως η πρώτη φορά που την αποκάλεσε κάποιος με το όνομα της ήταν η πρώτη μέρα του σχολείου όταν ήταν ήδη 5 χρονών. 

Έτσι μας συστήνεται και η Παλόμα, κόρη σημαντικού πολιτικού της χώρας που  ζει με την οικογένεια της στο ίδιο κτίριο με τη Ρενέ, σε ένα διαμέρισμα 400 τετραγωνικών και ασφυκτιά σε μια ζωή που τη θεωρεί βαρετή και ψεύτικη. Μοναδικός της στόχος η αυτοκτονία της σε λίγους μήνες.

Οι δυο γυναίκες θα συναντηθούν και θα αρχίσουν να μιλάνε. Δεν της ενώνει ούτε η ηλικία, ούτε τα ενδιαφέροντα, ούτε οι γνώσεις. Όμως θα βρουν τη χρυσή τομή και μέσα από αυτή κάθε μια θα διδάξει κάτι στην άλλη. 

Και όταν ένας ξένος θα κάνει την εμφάνιση του στο μέγαρο όλα θα πάρουν άλλη τροπή. 
Ο Ιάπωνας θα φέρει μαζί του τον έρωτα και θα θυμίσει στη Ρενέ πως ήρθε η ώρα να δείξει το ξεχωριστό και ιδιαίτερο είναι της χωρίς να ντρέπεται όταν "αναγκάζεται" να αναφέρει κάτι στους πλούσιους ενοίκους του μεγάρου πέρα από τις λέξεις που πρέπει να χρησιμοποιεί μια ταπεινή,
φτωχή και αμόρφωτη θυρωρός. 
Αυτή είναι η κομψότητα του σκαντζόχοιρου!

Ένα βιβλίο που αξίζει να διαβαστεί. Ένα βιβλίο που δε γεμίζει μόνο τα κενά του χρόνου ευχάριστα αλλά δίνει και ένα πολύ σημαντικό μάθημα για την κομψότητα που κρύβουν τα "άσχημα" πράγματα, πάντα με χιούμορ και απεριόριστη αγάπη για τη ζωή.

"Μη φοβάσαι Ρενέ. 
Γιατί, για χάρη σου, από δω και πέρα θα ψάχνω το πάντα μέσα στο ποτέ.
Την ομορφιά μέσα σε τούτο τον κόσμο".

Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Σύγχρονοι ορίζοντες!



Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια