Looking For Anything Specific?

Header Ads

Small Talk με τον Χρήστο Αντώναρο

Ο Χρήστος Αντώναρος μας παραχώρησε μία mini συνέντευξη,
με αφορμή το πρώτο μέρος της τριλογίας του "Γεννημένη στις 13 - Η Κάθαρση"!


Τα βιβλία του Χρήστου Αντώναρου κυκλοφορούν από τις εκδόσεις Ανάτυπο.
Ευχόμαστε ένα δημιουργικό συγγραφικό ταξίδι στον Χρήστο και ανυπομονούμε για την συνέχεια!


Ερ1) Αποκαλείς τον εαυτό σου 'τιμωρία' στην εισαγωγή του βιβλίου... γιατί ειδικά 'τιμωρία' κι όχι κάποιο άλλο πλάσμα της ιστορίας;

ΧΑ: Μεγαλώνοντας δεν ήμουν και το καλύτερο παιδί. Δεν διάβαζα, έλειπα ώρες από το σπίτι, κάπνιζα από μικρή ηλικία, έβριζα και μπλεκόμουν συνεχώς σε καυγάδες. Οι γονείς μου έδωσαν πολλές δεύτερες ευκαιρίες. Το έκαναν από αγάπη, αυτό είναι το μόνο σίγουρο, και κάθε φορά προσπαθούσαν να με διδάξουν κάτι καινούργιο. Στις Τιμωρίες της τριλογίας μου δεν δίδεται μόνο η δεύτερη ευκαιρία στην ζωή, αλλά και η ευκαιρία να αποδείξουν πως είναι ακόμα άνθρωποι και ίσως αυτή τη φορά να είναι ακόμα καλύτεροι από την πρώτη τους ζωή. Ενώ τυραννούσα τους γονείς μου λοιπόν, εκείνοι με δίδαξαν, και μου ζήτησαν να γίνω καλύτερος. Τους άκουσα. Εξ ‘ου και η ταύτιση.


Ερ2) Μου έκανε εντύπωση η αναφορά στο βιβλίο της Π.Σ.Δέλτα "Τα μυστικά του βάλτου"  στην αρχή του βιβλίου. Θα ήθελες να μας πεις για την επιλογή αυτή κι όχι κάποιου άλλου βιβλίου πιο συμβατό με την θεματολογία την δική σου;

ΧΑ: "Τα μυστικά του βάλτου" ήταν το πρώτο βιβλίο που διάβασα. Για να το θέσω καλύτερα, ήταν το πρώτο βιβλίο που με έκανε να βυθιστώ σε έναν κόσμο ξεχωριστό από εκείνον που ζούσα. Πριν από «Τα μυστικα…» δεν είχα την όρεξη, ή τα μυαλά, να διαβάσω το οτιδήποτε. Με έκανε να ζηλέψω την ικανότητα ενός συνανθρώπου μου να δημιουργεί εικόνες και συναισθήματα με λίγες και μόνο προτάσεις. Και να σου πω και κάτι άλλο. Νομίζω, αν δεν με απατά η μνήμη μου, πως το βιβλίο το είχα «δανειστεί» από την μητέρα ενός παιδικού φίλου. Δεν θυμάμαι να το επέστρεψα. Ούτε ξέρω που βρίσκεται το βιβλίο τώρα, ή ο παιδικός φίλος.


Ερ3) Η ιστορία είναι αρκετά τολμηρή, ειδικά θα λέγαμε για το ελληνικό κοινό. Τόσο
από την επιλογή του είδους, όσο και από την θεματολογία. Θα θέλατε να μας το 
σχολιάσετε; 

ΧΑ: Φυσικά και να το σχολιάσουμε. Ας πιάσουμε λοιπόν πρώτα το είδος. Το είδος Φάνταζι είναι παρεξηγημένο στην Ελλάδα. Για πολύ καιρό δε θεωρούταν καν λογοτεχνικό είδος. Παρόλα αυτά, τα τελευταία χρόνια φαίνεται πως όλο και περισσότερος κόσμος τολμάει όχι μόνο να διαβάσει Έλληνες συγγραφείς που γράφουν Φάνταζι, αλλά έχεις όλο και περισσότερους αξιόλογους συγγραφείς που τολμούν να γράψουν. Πλέον έχουμε ετησίως δύο μεγάλα φεστιβάλ σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη για το φανταστικό.  Έχουμε δύο κορυφαίες ιστοσελίδες για την λογοτεχνία του φανταστικού και τρόμου. Ποιος ξέρει τι μας επιφυλάσσει το μέλλον. Έχω πίστη στο Ελληνικό κοινό αλλά και στους Έλληνες συγγραφείς. Σε μερικά χρόνια το είδος θα ανθίζει στην Ελλάδα, να μου το θυμηθείς. Όσο για μένα, γράφω πρώτα για τον εαυτό μου και μετά για οποιονδήποτε άλλο. Μου αρέσει το είδος. Ο σκοταδισμός του, το μυστήριο, η μαγεία, τα τέρατα, η δράση με εξιτάρουν.
Πάμε τώρα στην θεματολογία. Να σου πω την αλήθεια ήμουν διστακτικός όταν πρωτόγραφα την βασική ιδέα της «Μέγιστης Τιμωρίας». Σύντομα, ωστόσο, έφτασα στο συμπέρασμα πως δεν έχει σημασία να στενοχωριέμαι και να αγωνιώ. Κάποιοι θα ‘ξινίσουν’ είτε με την θεματολογία, είτε με κάποια γραμματικά λάθη, ή ακόμα με το γεγονός πως οι διάλογοι έχουν παύλες και όχι την χρήση εισαγωγικών. Υπάρχουν κάποιοι που δεν δέχονται την χρήση του θρησκευτικού στοιχείου σε ένα βιβλίο πέρα από την Βίβλο ή την Καινή Διαθήκη. Κάποιοι έκαναν αρνητικά σχόλια τις πρώτες μέρες κιόλας που κυκλοφόρησε το βιβλίο χωρίς καν να το ανοίξουν. Αν κάποιος, όμως, τελειώσει την τριλογία μου θα καταλάβει πως δεν είναι ένα βιβλίο με σκοπό να βλασφημήσει ή να θίξει την πίστη του, αλλά μια ιστορία που διαδραματίζεται σε ένα παράλληλη πραγματικότητα. Είναι προϊόν της φαντασίας μου, και τίποτα παραπάνω.


Ερ4) Ξέρω πως πρόκειται για τριλογία και πως είσαι τώρα στην διαδικασία γραφής του τρίτου μέρους. Μπορείς να μας αποκαλύψεις κάτι από το τελευταίο μέρος;

ΧΑ: Το τρίτο μέρος της τριλογίας έχει μόνο μερικές σελίδες για να ολοκληρωθεί και μπορώ να πω πως με έχει δυσκολέψει. Περισσότερο γιατί δε θέλω να τελειώσει! Δεν μπορώ να σου αποκαλύψω πολλά, καθώς ο εκδότης μου θα μουρμουράει μετά, αλλά μπορώ να σου πω αυτό: δίνονται απαντήσεις, αν όχι σε όλα, στα περισσότερα ερωτήματα που δημιουργούν τα προηγούμενα βιβλία. Στο τρίτο βιβλίο βλέπουμε τις επιπτώσεις των γεγονότων του δεύτερου βιβλίου για κάθε χαρακτήρα που ζει ακόμη, και μη, δίνω επίλογο στην τριλογία, αλλά και ταυτόχρονα αφήνω υπονοούμενα για το μέλη γενέσθαι του κόσμου.


Ερ6) Μετά από την τριλογία αυτή, ποια τα σχέδιά σου; 

ΧΑ: Προς το παρόν ξεκούραση, σπουδές, η σύζυγος και ο γιός μου. Η περασμένη χρονιά ήταν δύσκολη, η επομένη ένας θεός ξέρει. Ξεκίνησα να γράφω στα Αγγλικά μια ιστορία που διαδραματίζεται 120 χρόνια μετά το τέλος της τριλογίας. Αν δεν προχωρήσει, έχω γύρω στα 50 σενάρια αποθηκευμένα για να γίνουν μελλοντικές ιστορίες. Κάτι θα γράψω. Αυτό είναι το μόνο σίγουρο. Αν δεν γράψω δε μπορώ να κοιμηθώ. Γι` αυτό και σου είπα πιο πάνω, γράφω πρώτα για μένα και μετά για οποιονδήποτε άλλο.


Ερ7) Σκοπεύεται να επισκεφθείτε την Ελλάδα κι αν ναι, πότε;

ΧΑ: Σκοπεύω αν όλα πάνε καλά να έρθω στο Φαντασμαγορία.




Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια