Looking For Anything Specific?

Header Ads

Παραδοσιακό Βιβλίο VS e-book!

Μετά από ψηφοφορία που εξελίχθηκε στο ιστολόγιό μας για το αν προτιμάτε το παραδοσιακό βιβλίο ή το ηλεκτρονικό, μπορώ να πω πως με μεγάλη διαφορά νίκησε το παραδοσιακό βιβλίο! Και χαίρομαι πάρα πολύ, που κάποια πράγματα παρόλο που από κάποιους πιό προοδευτικούς μπορεί να θεωρούνται κλασσικά ή ντεμοντέ, αλλά τελικά όλοι επιστρέφουμε στα παραδοσιακά.



Τί να συγκρίνεις; Μία κρύα οθόνη υπολογιστή με το φύλλο ενός βιβλίου, που έχει φτιαχτεί με κόπο και μεράκι; Την καλλιτεχνία που χαρακτηρίζει κάποια βιβλία είτε στο δέσιμο τους είτε στην σελιδοποίησή τους, με ψηφιακά γραφικά; Η ίδια η μυρωδιά του βιβλίου, του χαρτιού και του μελανιού, με το απόλυτο τίποτα της οθόνης του υπολογιστή;

Εντάξει, για να μην τα παραλέμε, από μία και μόνο μεριά ίσως και οι "προοδευτικοί" που θέλουν τα ψηφιακά βιβλία να έχουν δίκιο σε ένα και μόνο πράγμα! Την οικολογία! Με το ψηφιακό βιβλίο δεν καταστρέφονται τόνοι ξύλου και δεν καταναλώνεται ενέργεια για να τυπωθεί. Όπως επίσης και δεν ξοδεύονται χρήματα σε εργατικά χέρια για την κατασκευή του ηλεκτρονικού βιβλίου.

Άρα, από την μία έχουμε την οικολογία που θέλουμε, την οποία όμως θα μπορούσαμε να την έχουμε και με άλλο τρόπο, χωρίς να σταματήσουμε την κατασκευή βιβλίων. Πρώτον, με μια καλή διαχείριση των απορριμάτων και ανακύκλωση χάρτου. Δεύτερον, με εναλλακτικές εφαρμογές στις πρώτες ύλες για κατασκευή χαρτιού.

Όπως πάντα όμως το συμφέρον στο οικονομικό νικάει πάντα. Οι βιομηχανίες κάνουν είδη μεγάλα κέρδη από την πώληση των ηλεκτρονικών βιβλίων, αναφερόμενη στις εταιρείες ηλεκτρονικού λογισμικού και εξοπλισμού. Οι υπόλοιποι; Δηλαδή, οι εκδοτικοί οίκοι, τα βιβλιοπωλεία, τα τυπογραφεία, η καλλιτεχνικοί βιβλιοδεσία; Θα καταστραφούν, ή θα ελαττωθούν κατά πολύ!

Πιό το όφελος λοιπόν, παρά μερικών μόνων ανθρώπων; ...για άλλη μία φορά!

Για να επανέλθω στα παραδοσιακά μας βιβλία, προσωπικά όποτε είναι να αγοράσω ένα καινούριο βιβλίο το θεωρώ ιεροτελεστία! Θα πρέπει να έχω πρώτον πρώτον χρόνο, για να αποφασίσω ποιό βιβλίο θα πάρω αυτή τη φορά, ποιάς έκδοσης και ποιό από καλλιτεχνικής άποψης θα μου κάνει το "κλικ" για να το διαβάσω, από το εξώφυλλό του, την περίληψή του στο οπισθόφυλλο, από τον συγγραφέα που θα ήθελα πάντοτε να υπήρχε βιογραφικό σε κάθε βιβλίο που αγόραζα για να ξέρω ποιός είναι αυτός που το έχει γράψει! Αφού λοιπόν καταλήξω, το τελευταίο είναι να ξεφυλλίσω για λίγο τα φύλλα, να δω το κείμενο, να μυρίσω τις σελίδες! Ναι ναι, οι καινούριες φρέσκιες τυπωμένες σελίδες έχουν άλλη χάρη! Μπορεί να είμαι τρελή δεν ξέρω, πάντως η μυρωδιά του φρεσκοτυπωμένου βιβλίου πάντοτε μου άρεσε! Θα διαλέξω σε ποιό μέρος της βιβλιοθήκης μου θα το κατατάξω και θα το αφήσω εκεί μέχρι να μου δοθεί η ευκαιρία να το διαβάσω με την ησυχία μου!

Δεν θα μπορούσα ποτέ λοιπόν, να αντικαταστήσω το βιβλίο που έχω στην βιβλιοθήκη μου, με κάποιο ψυχρό - κρύο ηλεκτρονικό κείμενο σε οθόνη υπολογιστή. Είμαι booklover και θα είμαι με την παραδοσιακή μορφή του βιβλίου, κι ας είμαι παλαιών αρχών!

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια