Looking For Anything Specific?

Header Ads

8+1 τρόποι για να οργανώσεις τα βιβλία σου


Ένας BookLover θέλει τα βιβλία του τακτοποιημένα και οργανωμένα. Όταν έρχεται η στιγμή να τακτοποιήσεις για πολλοστή φορά την βιβλιοθήκη σου, ξέρεις πως έχεις παραπάνω από 1 τρόπο για να οργανώσεις τα βιβλία σου;


Όσες φορές έχω μπει σε αυτή τη διαδικασία πραγματικά με πιάνει πονοκέφαλος. Ξέρω σίγουρα πως ΔΕΝ μου αρέσει να είναι η βιβλιοθήκη μου και αυτό να υπάρχει το απόλυτο χάος. Σαν άνθρωπος είμαι πρακτικός και μου αρέσει η τάξη, οπότε θα ταξινομήσω ανάλογα με τους χώρους που έχω διαθέσιμους. Όνειρο ζωής ένα δωμάτιο μόνο βιβλιοθήκη... στο θέμα μας όμως...

Αυτό που επικρατεί αυτή τη στιγμή στην βιβλιοθήκη μου είναι χωρισμένα τα κλασσικά βιβλία από τα μοντέρνα. Δηλαδή, σε μια μεριά είναι οι εγκυκλοπαίδειες και τα all time classic, που λέω εγώ, μυθιστορήματα, ποιητικές συλλογές, ιστορικά, θρησκευτικά. Στην άλλη μεριά θα είναι της μοντέρνας λογοτεχνίας και σύγχρονους συγγραφείς. Και στις δυο μεριές, προσπαθώ να είναι τακτοποιημένα ανά είδος, πχ τα crime (η αγαπημένη μου κατηγορία) μαζί και ανά συγγραφέα. Και πάει λέγοντας... Τέλος, υπάρχει συγκεκριμένα ράφια μόνο για τα παιδικά όπου τα έχω ταξινομήσει ανά ηλικία.

Βεβαίως υπάρχουν πολλοί άλλοι τρόποι για να τακτοποιήσεις κάπως τα βιβλία σου. Καταφέραμε και συγκεντρώσαμε μερικούς... πάντα υπάρχει και το ενδεχόμενο φυσικά όπου να 'ναι όπως να 'ναι...

Ανά εκδοτικό οίκο.

Ανά συγγραφέα.

Ανά είδος.

Ανά ύψος.

Ανά χρώμα.

Ανά έτος έκδοσης.

Σε αναγνωσμένα / Μη αναγνωσμένα.

Με την μέθοδο Dewey Decimal classes (DDC).

Μπορεί να γίνει και συνδυασμός, για παράδειγμα ανά είδος και αλφαβητικά ανά συγγραφέα. Ή ανά είδος και αλφαβητικά ανά εκδόσεις. Άπαξ και μπεις σε τέτοια διαδικασία οι επιλογές είναι άπειρες. Το θέμα είναι εσένα τι σε βολεύει τελικά. Για παράδειγμα, εάν το επάγγελμά σου είναι δάσκαλος, πολύ πιθανόν η βιβλιοθήκη σου να είναι ταξινομημένη με βάση τις ηλικίες και αντίστοιχα την τάξη. Η ουσία είναι ότι δεν υπάρχει ένας μοναδικός τρόπος που θα μπορούσαμε να προτείνουμε για όλους τους BookLovers. Αρκεί ...να υπάρχουν ράφια με βιβλία :)

Ένα επιπλέον tip που ίσως να βοηθήσει όσους έχουν μανία με την οργάνωση, είναι η ηλεκτρονική καταγραφή των βιβλίων σε αρχείο excel, αριθμημένα και αλφαβητικά. Έτσι, ανά πάσα στιγμή μπορείς να ξέρεις που βρίσκεται ποιο βιβλίο. Εάν είσαι από τους BookLovers που δανείζεις κι όλας τα βιβλία σου, σίγουρα θα σε βοηθήσει να θυμάσαι ποιό βιβλίο έχεις δανείσει και σε ποιόν ή ποιό βιβλίο έχεις διαβάσει και ποιό όχι.

Εσείς τελικά, πως έχετε οργανώσει τα βιβλία σας; Ή μήπως τα έχετε αφήσει στην μοίρα τους και όπως να 'ναι;

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια